Bucket-bot rijden van een parcours

Het makkelijkst om te programmeren is om de Bucket-Bot stukjes te laten rijden door motortjes aan- en uit te zetten. De motortjes worden aangesloten op C.1 (links) en C.4 (rechts).

Oefeningen:

  1. Rondjes draaien.
  2. Stukje voor- en achteruit laten rijden.
  3. Driehoek laten rijden.
  4. Eigen fantasie  /  dansje

De groene tekst achter   ‘  zijn op-en aanmerkingen of uitleg en heeft geen invloed op het programma zelf.  Je kunt het ook weghalen. Het is handig voor jezelf en andere die je programma bekijken. Als je je code moet inleveren, zet dan je naam en klas achter een ‘ .

PIcaxe_edotor_Easy_motor1

Blockly:

Blocky_motor1

Blocky_motor1a

 

 

Hieronder precies het zelfde programma. Waarom en wanneer zou het handig zijn je poorten een andere naam te geven? Je mag nu zelf kiezen wat je het handigst vind.

PIcaxe_edotor_Easy_motor2

 

Het is niet handig als na het programmeren je Bucket-bot gelijk gaat rijden. Voeg daarom een pause 2000 toe voordat er een motor aangaat.

Bucket-bot_Easyprint_top-kl

 

 

Bij deze print zijn c.1 en c.4 de motoraansluitingen. C.2 en C.3 zijn voor de tastsensoren.

 

 

 

bb12M2

 

 

Bij deze print zijn C.0 en C.2 de motoraansluitingen en B.2 en C.4 de aansluitingen voor de tastsenoren.

Geef een reactie