Het makkelijkst om te programmeren is om de Bucket-Bot stukjes te laten rijden door motortjes aan- en uit te zetten. De motortjes worden aangesloten op C.1 (links) en C.4 (rechts).
Oefeningen:
- Rondjes draaien.
- Stukje voor- en achteruit laten rijden.
- Driehoek laten rijden.
- Eigen fantasie / dansje
De groene tekst achter ‘ zijn op-en aanmerkingen of uitleg en heeft geen invloed op het programma zelf. Je kunt het ook weghalen. Het is handig voor jezelf en andere die je programma bekijken. Als je je code moet inleveren, zet dan je naam en klas achter een ‘ .
Blockly:
Hieronder precies het zelfde programma. Waarom en wanneer zou het handig zijn je poorten een andere naam te geven? Je mag nu zelf kiezen wat je het handigst vind.
Het is niet handig als na het programmeren je Bucket-bot gelijk gaat rijden. Voeg daarom een pause 2000 toe voordat er een motor aangaat.
Bij deze print zijn c.1 en c.4 de motoraansluitingen. C.2 en C.3 zijn voor de tastsensoren.
Bij deze print zijn C.0 en C.2 de motoraansluitingen en B.2 en C.4 de aansluitingen voor de tastsenoren.